close
02191306000
mob-menu

رشد واردات ورق سرد به ترکیه و تغییرات قیمت سنگ آهن در بازار جهانی

۱۴۰۲ ۱۰ ۱۰

۰ دیدگاه

1 دقیقه

0 نفر پسندیدند

بازار ترکیه

قیمت سنگ آهن

وضعیت در بازار داخلی اروپا

مطلب مفیدی بود

چاپ مطلب

اشتراک گذاری مطلب

بازار ترکیه

بازار ورق سرد در ترکیه همچنان در حال رشد است. در ماه اکتبر امسال، واردات ورق سرد به ترکیه با افزایش 43.9 درصد نسبت به ماه قبل به 99836 تن رسید و از لحاظ سالانه نیز با افزایش 169.9 درصد نسبت به سال قبل رکوردی برجسته داشت. ارزش این ورق‌ها نیز به 76.37 میلیون تن رسید و در مقایسه با ماه قبل 34 درصد و در مقایسه با سال قبل 124.2 درصد رشد داشت. در کل، واردات ورق سرد به ترکیه در 10 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 28.3 درصد افزایش یافته و کمتر از 773 هزار تن ثبت شده است.

در این بین، کره جنوبی به عنوان بزرگترین تامین کننده ورق سرد به ترکیه در ده ماه نخست سال جاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از کره جنوبی، چین و روسیه به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در ارائه ورق سرد به ترکیه داشته‌اند.

 

قیمت سنگ آهن

در بحث قیمت سنگ آهن نیز تغییراتی مشاهده می‌شود. در چین، قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد به 136.85 دلار هر تن خشک سی اف آر رسیده است که نسبت به روز قبل با یک دلار کاهش داشته است. رشد قیمت‌ها و ضرردهی واردات خلوص‌های بالا و متوسط باعث کاهش تمایل خریداران به خرید شده است و آنها در انتظار افت قیمت بیشتر قبل از خرید مجدد هستند.

اما در بازار چین، موجودی سنگ آهن در سطح پایینی قرار دارد و امید به رشد تقاضای فولاد قیمت سنگ آهن را به اوجی 18 ماهه رسانده است. با این حال، برخی از تحلیلگران معتقدند که تقاضای فولاد چین در اوایل سال جدید کاهش خواهد یافت و باید منتظر تصحیح قیمت سنگ آهن باشیم.

سنگ آهن

وضعیت در بازار داخلی اروپا

همچنین، در بازار داخلی فولادی اروپا، قیمت‌ها در حال ثبات هستند و هیچ تغییر قابل توجهی در آنها رخ نداده است. متوسط قیمت ورق گرم 42 سنت با افزایش در بازار همراه بود و قیمت ورق فولادی اروپا در حالت سکون نسبی است و قیمت‌ها در حال ثبات هستند. قیمت متوسط ورق گرم در شمال اروپا به 658.42 یورو هر تن درب کارخانه رسیده است، که نسبت به هفته گذشته تقریباً 15 یورو افزایش یافته و در مقایسه با ماه قبل حدود 40.29 یورو رشد کرده است. بیشتر تولیدکنندگان واقعاً محصول خود را تا ژانویه فروخته‌اند و در حال حاضر در جستجوی قیمت‌های بالاتر برای ماه فوریه هستند.

 

به این ترتیب، با افزایش روند واردات ورق سرد به ترکیه و تغییرات در قیمت سنگ آهن، بازار جهانی فولاد در حال تحول است. در حالی که واردات ورق سرد به ترکیه به نسبت سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، قیمت سنگ آهن در بازار چین به سطح بالایی رسیده و بازار در انتظار تصحیح قیمت است. همچنین، بازار داخلی ورق فولادی اروپا در حال ثبات است و تولیدکنندگان به دنبال قیمت‌های بالاتر برای ماه فوریه هستند.

بخش های مرتبط:

۰نظر ارسال شده است

نظر خود را در مورد مطلب رشد واردات ورق سرد به ترکیه و تغییرات قیمت سنگ آهن در بازار جهانی بنویسید