close
02191306000
mob-menu

تحلیل وضعیت بازار در هفته دوم آذر ماه

۱۴۰۲ ۱۰ ۰۲

۰ دیدگاه

1 دقیقه

0 نفر پسندیدند

بازار داخلی:

وضعیت بازار در سطح بین المللی:

مطلب مفیدی بود

چاپ مطلب

اشتراک گذاری مطلب

در هفته دوم آذر ماه، قیمت میلگرد صادراتی از چین به طور قابل توجهی افزایش یافت و به ۵۵۲ دلار هر تن فوب رسید. همچنین در بازار بورس شانگهای، قیمت میلگرد به ۵۵۳ دلار کاهش یافت. در منطقه جنوب شرق آسیا، قیمت میلگرد وارداتی در سطح ۵۵۶ دلار هر تن سی اف آر قرار گرفت. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز به حدود ۵۸۷ دلار هر تن فوب افزایش یافت. 

بازار داخلی:

در بازار داخلی، قیمت میلگرد در آمریکا با قیمت ۸۳۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه ثابت ماند و در اروپا، قیمت میلگرد با یک رشد ۱۰ یورویی به ۶۰۵ یورو هر تن درب کارخانه رسید.

با اینکه قیمت میلگرد در حالت ثابتی قرار داشته و بازار با کمبود کالا روبروست، ادامه این روند می‌تواند منجر به افزایش قیمت گردد. هرچند تقاضا همچنان کم است.

 

قیمت ورق گرم در بازار داخلی اروپا، با یک کاهش ۱۰ یورویی به ۶۶۵ یورو هر تن درب کارخانه رسید. همچنین در آمریکا، قیمت ورق گرم با یک رشد ۵۰ دلاری به ۱۰۰۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.

بازار همچنان با تقاضای پایین روبروست، اما در مقابل افت قیمت مقاومت نشان می‌دهد.

 

در زمینه ورق نیز، قیمت ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه به ۵۹۰ دلار هر تن افزایش یافت. در چین، متوسط قیمت ورق گرم صادراتی ثابت ماند و در حدود ۵۶۲ دلار هر تن فوب بود. در منطقه جنوب شرق آسیا، قیمت ورق گرم در بازه ۵۵۷ تا ۵۷۸ دلار هر تن سی اف آر قرار گرفت.

تحلیل بازار فولاد آلیاژی

وضعیت بازار در سطح بین المللی:

در بازار جهانی، قیمت سنگ آهن، شمش  و قراضه در حال صعود است، اما تقاضا به طور جدی افزایش نیافته است. افزایش قیمت به علت، انبارسازی رخ داده است و احتمالاً فعالیت‌های ساخت و ساز و صنعتی در بسیاری از کشورها متأثر از تحولات اقتصادی و سیاسی است. عواملی مانند تغییرات در نرخ ارز، تقاضا و عرضه، قوانین تجاری، تحریم‌ها و عوامل دیگر می‌توانند بر قیمت مواد ساختمانی فولادی تأثیر بگذارند. همچنین، وضعیت اقتصادی جهانی، رشد صنعت ساخت و ساز و تقاضا در بازارهای بزرگ می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت مواد ساختمانی داشته باشد.

 

میلگرد به عنوان یکی از مواد ساختمانی اصلی، قیمت آن تحت تأثیر قوانین عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید و عوامل دیگر قرار می‌گیرد. قیمت میلگرد در دو بازار مهم چین و ترکیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حالی که در آمریکا و اروپا، قیمت میلگرد ثابت مانده یا افزایش کمی داشته است. افزایش قیمت میلگرد در بازارهای صادراتی می‌تواند به عواملی مانند تغییرات در نرخ ارز، تحریم‌ها و تقاضا برای مواد ساختمانی در آن منطقه برگردد.

 

همچنین، قیمت ورق نیز در بازارهای جهانی تحت تأثیر عوامل مشابه قرار می‌گیرد. قیمت ورق در بازارهای صادراتی افزایش یافته است، در حالی که در برخی بازارهای داخلی قیمت ثابت مانده یا افت کرده است. تقاضای ضعیف و مواجهه با کمبود کالا می‌تواند از عواملی باشد که باعث افزایش قیمت مواد ساختمانی در بازارهای صادراتی شود.

 

به طور کلی، عواملی مانند تغییرات در نرخ ارز، تقاضا و عرضه، سیاست‌های تجاری و اقتصادی، موقعیت جهانی بازارهای ساخت و ساز و تحولات داخلی هر کشور می‌توانند بر قیمت مواد ساختمانی فولادی تأثیر بگذارند. 

 

بخش های مرتبط:

۰نظر ارسال شده است

نظر خود را در مورد مطلب تحلیل وضعیت بازار در هفته دوم آذر ماه بنویسید